'Lunch op het gras' van Edouard Manet

Edouard Manet | Beeldnr. 05030 | Klembord
(95)
Stap 1:

Kies materiaal

Poster
mat_fotokarton.jpg
HP Everyday Semiglossy 235g
Hahnemmühle Torchon 285g
Hahnemühle William Turner 190g
Photo Rag Perl Hahnemühle 320g
Poster
Canvasprints
Dibond
Acrylglas
Olieverfschilderij
Poster
Canvasprints
Dibond
Acrylglas
Olieverfschilderij
Poster
Canvasprints
Dibond
Acrylglas
Olieverfschilderij
Poster
Canvasprints
Dibond
Acrylglas
Olieverfschilderij
Poster
Canvasprints
Dibond
Acrylglas
Olieverfschilderij
Canvasprints
mat_canvas_cotton
Canvas UV matt 310g
Canvas Rustic Texture 395g
Canvas Bright White 340g
Canvas Venezia Satin 350g
Dibond
mat_aludibond
PVC/Forex 5mm
Alu-Dibond 3mm
Alu-Dibond Butlerfinish
Acrylglas
mat_acrylglass
Acrylglas 4mm
Acrylglas 6mm
Gallery Print
Olieverfschilderij
mat_oelbild2
Handgeschilderd olieverfschilderij
Stap 2:

Kies maat

Hoogte
Breedte
Min. 30 cm - max. 100 cm
Optioneel:

Kies lijst








































































































































€ 0
incl. BTW excl. Verzending
Afbeelding: Lunch op het gras
Kunstenaar: Edouard Manet
Formaat:
Materiaal opties: -
Lijst: -
Prijs reproductie: -
Prijs lijst: -
Totaalprijs: -
incl. BTW excl. Verzending
Edouard Manet - Lunch op het gras
    
   
    
PreviewPreviewPreviewPreview

Informatie over het schilderij 'Lunch op het gras' van Édouard Manet

"Lunch op het gras" (Frans: "Le Déjeuner sur l'herbe") is een beroemd schilderij van de Franse kunstenaar Édouard Manet. Gemaakt in 1862-1863, is het een van Manets bekendste werken en een cruciale stuk in de geschiedenis van de moderne kunst. "Lunch op het gras" toont een picknickscène met twee volledig geklede mannen en een naakte vrouw, met een andere schaars geklede vrouw die zich in een stroom op de achtergrond baadt. De compositie is gesitueerd in een weelderig, groen landschap. De mannen, gekleed in eigentijdse kleding, lijken in gesprek, terwijl de naakte vrouw direct naar de toeschouwer kijkt, onaangedaan door haar naaktheid of de aanwezigheid van de mannen. Toen "Lunch op het gras" voor het eerst werd tentoongesteld op de Salon des Refusés in 1863, veroorzaakte het een schandaal. De Salon des Refusés (Salon van de Geweigerden) was een alternatieve tentoonstelling die door keizer Napoleon III werd opgezet voor werken die door de officiële Parijse Salon waren afgewezen. "Lunch op het gras" wordt beschouwd als een voorloper van de moderne kunst en een brug tussen realisme en impressionisme. Het daagde de traditionele artistieke conventies uit en inspireerde toekomstige kunstenaars om nieuwe onderwerpen en technieken te verkennen. De gedurfde compositie van het schilderij en de directe blik van de naakte vrouw worden gezien als verklaringen van artistieke vrijheid en verzet tegen maatschappelijke verwachtingen.
arrow